Wednesday 13 April 2011

Manuskrip Akasyah_30 (2)

Sendirian Bersendiri....  ....  ....


Dan,ku melayang,menuju kegelapan...terjatuh,ku kesana....terjatuh ku seorang...
Dan,ku terbayang,alangkah indah,bila aku berada di satu tempat yang terang,yang ramai mengenali ku....tetapi mengapa tidak aku dipandang?
Hidup ibarat kapal pelayaran,yang belayar mencari sesuatu....untuk dibawa bila tibanya di destinasi...sebuah kapal memerlukan panduan arah,kerana ombak kuat memukul bahagian depan, tepi dan belakang.
Aku masih boleh berdiri,sementara menunggu jarum jam berhenti...Ramai yang memberi semangat kepadaku ...mampu membuat aku tersenyum...tetapi apakah senyumanku ini betul-betul senyuman yang real?Atau hanya rekaan?
Pedih,sebak,sayu,sebak hati ini bila semua bergelak ketawa... seakan-akan mereka akan hidup lama..Mungkin hidup aku ,begitu berbeza,begitu hina daripada mereka itu....aku sedar..........
Aku tidak cacat lagi,masih sempurna....lihatlah diri ini,hargailah saat semua bersama,tetapi kerana salah faham,marah,tanpa apa-apa bukti,semua itu seperti tidak ada apa-apa makna...rugi rasanye...tetapi bila gembira,ia seperti semua itu tidak mencukupi.....
Aku sudah begitu kenal dengan dunia ini...tahu akan selok belok,kerana aku telah merasai semuanye....mungkin mereka sedang dibawa arus yang diukir oleh mereka sendiri.....sedarlah teman...kenallah hidupmu..........

No comments:

Post a Comment