Wednesday 13 April 2011

Manuskrip Akasyah_30 (1)

Memang suka bila semua disisi,memang gembira bila semua bersuara,memang meriah bila semua berjanji,memang tenang bila semua bersama.......
Hidup tidak perlukan perjanjian,kerana semua perkara kita perlu rancang untuk mencapainye,maka usahakanlah....
Usah difikirkan hidup,laluilah ia dengan sabar,hidup untuk Allah(s.w.t),kita makhluknye...Memang perit hidup seperti aku,penuh cabaran,dugaan,ombak yang besar melimpah,aku seperti keseorangan,biarpun disekeliling ramai,tapi dengarkah mereka apa yang aku rasa....Benci,marah,cemburu adalah musuh hidup kita,perasaan yang selalu menggumat-gamitkan hubungan dalam kalangan manusia...Lawanlah ia,berdirilah dengan kakimu sendiri...
Sekali dilihat,bumi seperti bola..tetapi lagi senang untuk memegang bola dari memegang bumi....Titisan air mata yang berlinangan dipipi aku,tiada siapa dapat melihat..tangisan suara aku,tiada apa makna..aku dipijak,dicaci,diejek kawan,kerana kesusahan hidup..tabahku,hatiku hancur bila kaki melangkah masuk ke rumah,longlai badan ini,tiada tempat bergantung.....Biarpun wudhuk membasahi mukaku,tetapi air mata tetap jatuh menitis...berat hati ini bila kedengaran azan...
Aku tertanya-tanya,bilakah saat untuk aku dijemput penciptaku,aku benar-benar ingin pergi daripada hidup seperti ini...............(Al-fatihah)

No comments:

Post a Comment