Saturday 30 April 2011

Manuskrip Akasyah_30 (13)

Bila terdengar saja janjimu,semua perasaan,semua tekanan,hilang....seakan ombak yang menghayunkan helaian kertas...Biarpun didepan yang ramai,walau aku tidak setandingmu,engkau tetap memegang tanganku...membuktikan keikhlasan mu pada diri ini..
Lega dan gembira,ternyata engkau begitu menyayangiku....belum hadirnya kesusahan,berbagai perkara engkau sanggupkan...Betulkah dikau sanggup??dan betul-betul untuk semua ini?
Dilepaskan,ditendang,dihina,diejek,maki hamun...dikau tahu apa itu semuanya?Itulah,hasil yang akhirnya dikau balas padaku...Pedih cacian,sakitnya perbuatanmu...tidak cukup dengan semua itu,dikau cari pengganti.....
Ku sedar,telah ku celik mata ini,semua itu takkan ke mana.Biarpun semanis madu engkau berkata,Apa kerana wajahmu lebih mahal dari cintaku??Engkau jadikan salah faham sebagai peluang untuk engkau beralih ke dunia baru...Selagi aku bernafas,hayat dikandung badan,aku masih menunggu..mengharapkan dikau menyedari semua itu,sebelum terlambat...
Sebelum apa-apa berlaku,maafkan aku,hanya itu yang mampu aku berikan,aku hadiahkan.....apa yang aku pinta,doakan aku nanti setelah aku kembali ke sana............................................................

No comments:

Post a Comment