Saturday 30 April 2011

Manuskrip Akasyah_30 (12)

Aku punya keinginan untuk mencintai dan dicintai.,juga berhasrat disayangi dan menyayangi..tatkala orang-orang itu bergelak suka,saat itu aku berduka.Memandangkan angin bertiup,menyejukkan tubuh orang-orang itu,tatkala itu juga aku terasa panas..
Laluan,pilihan,arah layarku mungkin tidak sehaluan...Gembira orang itu,duka bagiku..ketawa orang itu,sedih bagiku..saat semua berdua,saat itu juga aku keseorangan...disekeliling orang itu,dipenuhi bayang-bayang...samakah keadaan itu?Bagi mereka sayang,cinta,nafsu dan harta sebagai tiang hubungan...tapi tidak aku..bagiku,kesetiaan,kejujuran,tanggungjawab dan keikhlasan merupakan bumbung yang melindungi kita dari di basahi hujan penderitaan....
Ramai yang sayang,cinta,tapi tak ke mana,.walhal,bagi yang setia,ikhlas,mereka sampai ke hujung dunia...Walau semanis madu kenangan yang tercipta,tidak setanding dengan kehidupan yang ada..Kenangan itu mimpi,tapi kehidupan itu realiti,...Bagi yang betul-betul dilandasan,tidak pernah terlintas untuk memesongkannya..walau luka diluar lebih besar,namun,hakikatnya luka didalam lebih pedih dan menyakitkan..Bertahun –tahun,biarpun memakan usia,sesuatu yang kita inginkan,sanggup kita tunggu...Janji,pengikat kata antara dua hati...
            Jika elok jalan itu,tidak berlubang,teruskanlah.......InsyaAllah,pasti yang
baik jawapannya...................................................................

No comments:

Post a Comment