Wednesday 13 April 2011

Manuskrip Akasyah_30 (4)

Perlukah aku merasai semua ini... .... ....


Seperti  biase,aku  termenung menunggu datangnye ramadhan.......malam itu,aku teringat satu kata-kata............ “Kita orang susah,makan saje apa yang ade”....Esok mulalah  ibadah berpuasa......semua orang beragama islam wajib menunaikannye...Tika itu,tanpe disedari air mata ku jatuh berlinangan....apakah kerana aku dapat berpuase dengan sayang lagi?iyew... “kata hatiku...”
Banyak benda telah aku ajarkan kepadanye sebelum ini...bolehlah digunakan dalam bulan puase esok!!!!Semakin lame ,air mata yang sedang bermain dipipiku rasanye seakan-akan berubah... “Ya Allah,..darah!!!!Aku mengelapnye,dan....terfikir apakah kali ini,ramadhan ini bermakna buat ku atau yang terakhir untukku??Terdetik dihati ini untuk tersenyum,alangkah bahagianye aku jika dapat rebah di hadapan mereka semua..mereka-mereka yang sering berubah sayangnye pada aku.....
“Tambahan pula isteriku,yang palingku sayang...Hari berganti hari,jam berlalu......walaupun putaran yang sama,tetapi keadaan diluar tidak sama...Keadaan aku makin teruk,sehinggakan aku sakit mata yang amat sangat..ada siapa tahu???tidak....
Mereka tahu itu sakit mata,tapi tandanye tidak....aku seakan-akan tidak sempat menyampaikan semua pesanku kepada sayang....aku tidak mahu die bersedih kerana ini..Setiap masalah yang cuba masuk ke ruang hati kami,kami tabahkan hati..tetapi perasaan sebenar kami tidak dapat tahan,...air mata ini jatuh lagi...Sehinggalah,satu hari dalam ramadhan,aku rebah......sedih,pilu,kaku...keadaan itulah yang ade..Aku bahagia,kerana sempat menyambut ramadhan dengan mu sayang,biarpun Cuma sebentar..............

No comments:

Post a Comment