Wednesday 13 April 2011

Manuskrip Akasyah_30 (6)

 Niat dijadikan mainan,perasaan taruhannya.. .. ...


Betul-betul susah aku nak jadikan orang kenal diri dorang sendiri.....Biar dibasahi peluh,berlinangan air mata,tangisanku yang kuat.....masih dorang tidak mengerti....Ada yang menyahut  ya,tetapi hakikatnye tidak...sedarkah mereka yang ada kata-kata Nabi kita... “Baginda sukakan orang yang berumur muda,tetapi lebih matang,lebih faham dari yang tua,dan baginda bencikan orang berumur tua,tetapi berperangai keanak-anakkan....”
Namun,aku bersyukur,si dia sudi mengikuti langkahku...menjalankan suruhanku,mendengar kata-kataku...sering saja aku menangis,mengenangkan si dia...manis wajahnye,tika kala pernah masam,marah tidak menentu..
Apa aku ada di dalam dirinye??Atau hanya dimata??Mengapa harus menerima perkara yang negatif sedangkan kita saling menyayangi...Bukan apa,aku takut nanti,bila badan ini sudah longlai,tinggal jasad,saat itulah baru sepenuhnye aku mendapat kasih sayangnye dan masa itu jua dikau berlari ke arahku,tetapi sudah tidak bermakna....
Sewaktu bibir lesu,mukaku pucat,air mata ini kering...dimanakah semua orang yang selama ini disampingku??Apakah punye masa untuk hiraukan aku??atau waktu diperlukan saja??...atau sebagai alat untuk menghilangkan bosan??Sudah menjadi takdir,sewaktu senang,semua disisi,bila susah,semua menghilang.....siapakah  insan yang boleh kekalkan dirinye untuk aku walau apepun keadaan.....sayang,sayanglah satu-satunye yang aku cintai,sayangi,hormati........sayanglah..................

1 comment: